برای تقویت موهای خود هسته انگور بخورید

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

هسته انگور

 

 
 
 پایگاه صاعقه::هسته انگور براي سلامت موها نيز مفيد است چون باعث تقويت و مقابله با ريزش مو مي‌شود.
 

 

حتماً شما هم افراد زيادي را مي‌شناسيد كه هنگام خوردن انگور هسته آن را خارج مي‌كنند. چون جويدن آن حالت ناخوشايندي براي اكثر افراد دارد. اما شايد باورتان نشود زماني كه داريد با سماجت تلاش مي‌كنيد هسته انگور را خارج كنيد در واقع يك گنجينه را دور مي‌اندازيد. همين هسته‌هاي كوچك، سفت و اعصاب خرد كن به حفظ جواني، سلامت، زيبايي و حتي تناسب اندام شما كمك مي‌كنند. البته خواص هسته انگور به همين جا ختم نمي‌شود. در ادامه با گوشه‌اي از خواص اين هسته‌هاي به ظاهر بي‌ارزش آشنا مي‌شوید.

گنجينه آنتي اكسيدان
هسته انگور سرشار از آنتي اكسيدان از جمله اسيد فنول‌ها، توكوفرول و پروانتوسيانيدين است كه براي سلامتي بدن غوغا مي‌كنند. اين آنتي اكسيدان‌ها بدن را در برابر راديكال‌هاي آزاد محافظت كرده و باعث تقويت بافت‌ها و ارگان‌ها مي‌شوند. خواص آنتي اكسيداني، ويتامين‌ها ي C و E و بتاكاورتن موجود در هسته انگور به مدت 3 روز در بدن فعال مي‌شوند و با عناصر مضر و آسيب رسان مقابله مي‌كنند.

داشتن موهايي سالم تر
هسته انگور براي سلامت موها نيز مفيد است چون باعث تقويت و مقابله با ريزش مو مي‌شود. تركيبات موجود در هسته انگور به تحريك جريان خون كمك كرده و خون را در مويرگ‌‌ها نيز به جريان در مي‌آورند. اين مساله نيز باعث تغذيه سلول‌‌هاي پوست سر شده و از ريزش مو جلوگيري مي‌شود.

براي مقابله با آلودگي
شايد كمي عجيب به نظر برسد اما نتايج پژوهش‌ها نشان مي‌دهند كه هسته انگور نه تنها ما را در برابر آلودگي‌ها حفظ مي‌كنند بلكه تاثير منفي دخانيات را نيز تا حد زيادي كاهش مي‌دهند. اگر در شهرهاي بزرگ و در ميان آلودگي هوا زندگي مي‌كنيد يا جزو سيگاري‌هاي غيرفعال (افراد غيرسيگاري كه در معرض دود سيگار قرار دارند) يا فول استرس هستيد حتماً انگور ميل كنيد و هسته‌هاي آنها را درنياوريد.

هسته انگور، ضد سرطان
خواص آنتي اكسيداني هسته انگور از آن يك مكمل طبيعي براي مقابله با برخي از انواع سرطان‌ها ساخته است. اين تركيبات باعث پيشگيري از سرطان‌هاي پوست، پروستات و سينه مي‌شوند.

تحريك و تصفيه خون
هسته انگور باعث تحريك جريان خون مي‌شود. اين كار مانع از ترومبوز (تشكيل لخته خون) شده و فشارخون را كنترل مي‌كند. فلاوونوئيدها كه جزو ديگر تركيبات هسته انگور هستند باعث تقويت رگ‌‌هاي خوني و تصفيه خون از بقاياي داروها و ديگر عناصر مضر مي‌شود. اين تركيبات همچنين براي افرادي كه از مشكلات قلبي رنج مي‌برند مفيد است.

مفيد براي بينايي
هسته انگور دوست چشم‌ها است به خاطر اين‌كه حاوي ميزان قابل توجهي ويتامين E است. اين هسته‌هاي سرسخت براي كاهش خستگي چشم‌ها كه به دليل چشم دوختن به صفحه رايانه يا تلويزيون يا مطالعه زياد بروز مي‌كند موثر است. هسته انگور همچنين براي مقابله با بيماري‌هاي چشمي ناشي از ديابت مفيد است.

ضدباكتري و ضدالتهاب
هسته انگور به‌طور موثري با التهاب‌ها و عفونت‌هاي بدن مقابله مي‌كند. به همين دليل براي افرادي كه دچار مشكلاتي مانند آرتريت، درماتيت، مشكلات پوست، سينوزيت، گاستريت، ورم معده و عفونت ادراري هستند مفيد است. تركيبات موجود در هسته انگور باعث تميزي روده‌ها مي‌شود.


هسته انگور براي پوست
مصرف هسته انگور باعث جواني و سلامت هر چه بيشتر پوست مي‌شود. اين هسته‌ها حاوي كلاژن و رسوراترول است؛ تركيباتي كه با پيري سلول‌‌هاي پوستي و بروز چين و چروك مقابله مي‌كند. بايد بدانيد كه اكثر كرم‌هاي موجود حاوي هسته انگور (براي كاهش آكنه و بهبود خاصيت ارتجاعي پوست) هستند. تركيبات موجود در اين دانه‌ها ترشح كلاژن را فعال كرده و پوست را محكم، مرطوب كرده و به تقويت موها و مقابله با آكنه‌ها نيز كمك مي‌كنند.

روش مصرف هسته انگور
براي برخورداري از خواص هسته انگور لازم است كه در گام اول انگور را درسته و با هسته ميل كنيد. با اين حال براي بهره مندي بيشتر از خواص آن راه‌هاي ديگري نيز وجود دارد. عصاره يا كپسول‌هاي هسته انگور نيز وجود دارد. اگر مي‌خواهيد صرفاً با مصرف انگور درسته از خواص هسته انگور بهره ببريد حتماً ميوه را به خوبي شست‌وشو دهيد. اگر به ميوه‌هاي ارگانيك دسترسي داريد از آنها استفاده كنيد. همچنين مي‌توانيد هسته انگور را خارج كرده بشوييد و خشك كنيد. آنها را آسياب كرده يا به صورت درسته در اسموتي‌ها يا آب ميوه‌هاي خانگي بريزيد. اگر هسته انگور را به همراه انگور درسته مصرف مي‌كنيد حتماً آن را به خوبي بجوييد تا راحت‌تر هضم شوند. اگر مكمل آن را مصرف مي‌كنيد توصيه مي‌شود روزانه 300 گرم مصرف شود. تاكنون هيچ عارضه جانبي خاصي براي مصرف هسته انگور گزارش نشده است. توصيه مي‌كنيم اگر داروي خاصي مصرف مي‌كنيد يا از بيماري خاصي رنج مي‌بريد قبل از تهيه و مصرف هر نوع مكملي با پزشك مشورت كنيد.  

 


این صفحه را به اشتراک بگذارید